Elektroniczny obieg faktur

0
230
Rate this post

Elektroniczny obieg faktur (10)Każda firma ma swoje wypracowane przez lata zasady obiegu dokumentów. Zazwyczaj wszystkie faktury najpierw trafiają do właściciela albo, w przypadku spółek, do prezesa, a dopiero później trafiają do księgowania. Prezes musi zatwierdzić wszystkie faktury i przybić pieczątkę „zatwierdzam do zapłaty”. Wtedy księgowy albo inna osoba odpowiedzialna może daną fakturę zapłacić. Gdzieniegdzie funkcjonuje też Elektroniczny obieg faktur. Faktury są widoczne w systemie i nie ma już potrzeby ich drukowania. To rozwiązanie ma swoje zalety. Marnujemy o wiele mniej papieru, a to jest ważne dla środowiska naturalnego. Jednak sytuacja, że niektóre faktury są drukowane i wkładane do segregatorów, a inne mamy jedynie w postaci elektronicznej, na dysku twardym komputera, może w końcu spowodować chaos. Może zdarzyć się, że księgowi o czymś zapomną. A to będzie miało poważne konsekwencje w postaci na przykład błędnego wyliczenia kosztów uzyskania przychodu i w konsekwencji wysokości podatku dochodowego. Może więc lepiej wszystkie faktury drukować?