Gdy jedna z firm inicjuje posunięcie w jednej dziedzinie, a konkurent odpowiada w innej, mającej wpływ na firmę inicjującą, to sytuację możemy określić jako paradę krzyżową. Sytuacja taka nierzadko występuje wtedy, kiedy firmy konkurują ze sobą w różnych obszarach geograficznych lub mają rozmaite asortymenty wyrobów, które nie w pełni się pokrywają. Na przykład, firma ze Wschodniego Wybrzeża wkraczająca na rynek Zachodniego Wybrzeża może spotkać się z firmą wchodzącą w odwrotnym kierunku. Zbliżona sytuacja wystąpiła na rynku kawy palonej. Maxwell House od dawna był silny na wschodzie kraju, a Folger na zachodzie. Folger, wykupiony przez Procter and Gamble, podjął próbę silniejszej penetracji rynków Wschodniego Wybrzeża drogą agresywnej reklamy. Maxwell częściowo zneutralizował tę inicjatywę obniżając ceny i zwiększając nakłady na marketing w niektórych kluczowych rynkach Folgera na Zachodnim Wybrzeżu. Być może, podobny przykład występuje obecnie w przemyśle maszynowym. Pod koniec lat pięćdziesiątych, Deere wszedł do przemysłu maszyn do robót ziemnych, stosując strategię podobną do Caterpillara, a ostatnio podjął energiczne działania, aby wejść na niektóre kluczowe jego rynki. Obecnie krążą pogłoski, że Caterpillar zamierza wejść do przemysłu maszyn rolniczych, w którym Deere jest mocny. Parada krzyżowa polega na tym, że broniąca się firma przeciwdziała pierwotnemu posunięciu nie w sposób bezpośredni, lecz pośredni. Reagowanie pośrednie umożliwia broniącej się firmie uniknięcie serii wyniszczających posunięć i kontr- posunięć, a jednocześnie wyraźne zasygnalizowanie swojego niezadowolenia oraz stworzenie groźby poważnych działań odwetowych w przyszłości.