Projektowanie katalogów produktowych

0
172
Rate this post

Katalog produktów skrojony na miarę

Odkąd sprzedaż towarów w znacznej mierze przeniosła się z realnego świata do środowiska wirtualnego, zmieniły się również metody trafiania do świadomości konsumentów. Bezpośrednia rozmowa sprzedawcy z klientem została wyparta przez opisy produktów zamieszczane w formie pisanej na stronach internetowych, a fizyczną ekspozycję zastąpiły zdjęcia produktowe.

Projektowanie katalogów produktowych to jeden z ważniejszych etapów poprawnego konstruowania oferty, który ma za zadanie skutecznie skierować uwagę konsumenta na ofertę sklepu. Odpowiedni dobór asortymentu, dopasowany do potrzeb rynkowych, wpasowujący się w dynamicznie zmieniające się warunki działalności mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy lub jej braku.

Gdy już katalog produktów zostanie odpowiednio skrojony, pozostaje zająć się doskonałym sfotografowaniem produktów, aby ukazać na ilustracjach istotne cechy i elementy towarów. Również sprawa opisów produktów nie pozostaje bez znaczenia. Specjaliści od sprzedaży coraz częściej powołują się na fakt, że oprócz technicznych parametrów rzeczy, dobrze jest, jeśli treść opisu odwołuje się do emocji. Wszak wielu klientów podejmuje swoje zakupowe decyzje pod wpływem impulsu. Na pewno w takim podejściu przodują kobiety, jednak i mężczyznom zdarza się decydować o zakupach pod wpływem chwili.